ساخت ابزار جدیدی كه به طراحی كامپیوتری سرعت می بخشد

روش سئو: پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی.تیˮ، ابزار جدیدی ابداع نموده اند كه می تواند به طراحی های كامپیوتری سرعت بدهد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از فست كمپانی، پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی”(MIT) با همكاری “دانشگاه كلمبیا”(Columbia University)، ابزاری ابداع نموده اند كه به صورت خودكار، محصولات را طراحی و تحلیل می كند.
این ابزار، شامل دو چراغ مطالعه است كه هر كدام، سه دسته دارند و قابل خم شدن و استفاده های گوناگون هستند. هم چراغ ها و هم دسته ها برپایه یك الگوریتم طراحی شده اند.
طراحانی كه با نرم افزار كامپیوتری كار می كنند، می توانند از این ابزار استفاده كنند. روش ساخت این فناوری را می توان در هر وسیله دیگری از جمله، چراغ یا قایق به كار برد. این روش می تواند طراحی هایی از ابزار عرضه نماید كه هر یك، كارآیی متفاوتی دارند.
مهندسان برای هدایت این ابزار، از برنامه های “طراحی به كمك رایانه”(CAD) استفاده كردند تا پارامترهای طراحی را اصلاح و برای مرتفع ساختن نیازهای ویژه مانند وزن، تعادل و دوام، اهداف اجرایی را شبیه سازی كنند اما این برنامه ها به كاربرانی نیاز دارند كه طراحی ها را اصلاح و نتایج را تنها برای یك هدف اجرایی شبیه سازی كنند. از آنجائیكه محصولات باید از عهده اهداف گوناگون و متناقضی برآیند، این فرآیند به زمان بسیاری نیاز دارد.

در توضیح این فناوری آمده است: یكی از محدودیت های اساسی روش های معمول طراحی، این است كه آنها به عملكرد مستقلی برای ارزیابی اجرا نیاز دارند. در هر حال، معیارهای گوناگونی برای ارزیابی كیفیت طراحی مورد استفاده قرار می گیرند. ساختارها باید بادوام و سبك وزن باشند.
این ابزار، ابتدا طراحی های بهینه را برای سه هدف اجرایی محاسبه می كند و سپس، به تصویربرداری از طراحی ها می پردازد. كاربران می توانند برای اولویت بندی اهداف، از یك مكان نما كمك بگیرند. با حركت كردن مكان نما، طراحی های سه بعدی ظاهر می شوند.
این روش می تواند برای طراحی و مهندسی كالاها و بخش های صنعتی به كار رود و بعضی از گمان های انسانی را در مورد طراحی و تكمیل اهداف استفاده نماید.