ویندوز فون بازنشسته می گردد

روش سئو: مایكروسافت كه سال قبل اعلام نموده بود دیگر گوشی یا تبلتی كه مجهز به سیستم عامل ویندوز فون باشد، عرضه نمی كند از توقف عرضه برنامه های جدید برای ویندوزهای قدیمی اطلاع داد.

به گزارش روش سئو به نقل از سی نت، مایكروسافت به صورت رسمی اعلام نموده كه پذیرش برنامه های جدید سازگار با ویندوزهای ۸ و ۸.۱ را از ۳۱ اكتبر سال ۲۰۱۸ متوقف می كند.
این شركت از اول جولای سال ۲۰۱۹ هم توزیع به روزرسانی برای ویندوز فون ۸ و ۸.۱ یا نسخه های قدیمی تر این نرم افزار را متوقف می كند. در همین حال مایكروسافت به روزرسانی ویندوز ۱۰ را ادامه می دهد، اما چنین اقدامی را در مورد ویندوز ۱۰ موبایل انجام نمی دهد. ویندوز ۱۰ موبایل نسخه ای از برنامه ویندوز ۱۰ است كه به صورت اختصاصی برای گوشیهای ویندوزی عرضه شده است.
عدم عرضه برنامه های جدید برای سیستم عامل ویندوز فون و اصرار بر عرضه صرف به روزرسانی های ضروری برای این سیستم عامل نشان داده است كه مایكروسافت می خواهد تنها بر روی بازاریابی ویندوز ۱۰ متمركز شود و شكست در بازاریابی سیستم عامل های همراه خویش را پذیرفته است.
ویندوز فون در بهترین روزهای قدرت نمایی خود در سال ۲۰۱۳، تنها ۳.۹ درصد از بازار گوشیهای هوشمند را در اختیار گرفت و اندروید و iOS با سهم های حدودا ۷۵ و ۱۷ درصدی حاكم مطلق این بازار هستند.