ابداع ماده ای برای ذخیره سازی انرژی با الهام از عقاب ها

روش سئو: پژوهشگران انگلیسی، ماده جدیدی ابداع نموده اند كه نسبت به مواد كنونی، قابلیت ذخیره انرژی بیشتری دارد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، آكوستیك، ماده ای است كه انرژی را درون خود ذخیره می كند تا برجسته شود و به این صورت، هنگام فشرده شدن، قادر به ذخیره انرژی بیشتری خواهد بود. در هر حال، این مواد، كناره های تیزی دارند كه با فشار كوچكی شكسته می شوند.
پژوهشگران “دانشگاه كوئین مری لندن”(QMUL) و “دانشگاه كمبریج” (University of Cambridge)، روش جدیدی جهت استفاده كارآمدتر آكوستیك یافته اند. در این روش، می توان سیستم هایی تولید كرد كه بعد از ذخیره انرژی، آن را هزاران بار به صورت مكانیكی آزاد می كنند.
دكتر “استویان اسموك اف” (Stoyan Smoukov)، از دانشگاه كوئین مری اظهار داشت: نكته جالب در مورد آینده این ماده این است كه می توان آن را جایگزین ابزار و ربات ها كرد. همه عملكردهای هوشمند، در این ماده جای گرفته اند؛ همچون توانایی محكم نگه داشتن اشیا كه مانند توانایی عقاب در نگه داشتن طعمه است بدون این كه به انرژی یا تلاش زیادی نیاز باشد. یك ربات، با استفاده از این سیستم می تواند دست های خویش را ببندد و اشیا را محكم نگه دارد. تا زمان باز كردن دست و رها كردن شیء، نیازی به صرف نیروی بیشتر نخواهد بود.

“اشا خاره” (Eesha Khare)، دانشجوی دانشگاه كمبریج و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: مشكل اصلی این مواد كه در شرایط نامطلوبی مانند دمای بالا قرار دارند، انبساط آنهاست. هم اكنون باید ماده ای طراحی شود كه خصوصیت های انبساطی آن، با افت حرارت، سازگار و به منبع گرما نزدیكتر باشد. با این روش، ماده می تواند خویش را به تغییرات شدید دما وفق دهد.
پژوهشگران در این پروژه، از فناوری چاپ سه بعدی استفاده كردند. این ماده آكوستیك انعطاف پذیر، به سادگی قابل چاپ سه بعدی است كه از نظر پژوهشگران، خصوصیت مهمی به حساب می آید.