جهرمی در توئیتر خود خبر داد: ورود گوشی دست دوم به كشور تحت عنوان مسافری

روش سئو: وزیر ارتباطات اظهار داشت: اغلب گوشیهای مسافری وارد شده به كشور، گوشیهای دست دوم كشورهای حاشیه خلیج فارس هستند كه نوسازی ظاهری شده اند.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، محمد جواد آذری جهرمی در شبكه اجتماعی توئیتر در مورد افزایش دوبرابری قیمت گوشی طی یك ماه گذشته كه از جانب كاربران با انتقاد مواجه شده بود، پاسخ داد.
وی اظهار داشت: مطمئن باشید خواب راحتی ندارم وقتی نارضایتی ها را می بینم.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه تأمین ارز برای واردات تلفن همراه هنوز با مشكلاتی مواجه می باشد، تاكید كرد: منتظر رفع توقیف گوشیهای موجودر بازار هم هستیم. احتكار هم مزید بر علت است.
وی اضافه كرد: برای رفع مشكل از سازمان های مسئول پیگیرم اما فعلاً برای آنها اولویت های مهمتری از تلفن همراه وجود دارد.
جهرمی در مورد گوشیهایی كه در انبارها مانده و خارج نمی شوند، خاطرنشان كرد: البته در طرح ثبت تلفن همراه اطلاعاتی از شبكه توزیع و یا انبارها موجود نیست و اولتیماتوم برای زمان رجیستری گوشیهایی كه در انبار مانده صرفا سبب می گردد گوشیها یك بار فعال و مجدداً به چرخه احتكار بازگردد.
آذری جهرمی چاره نهایی برای بازار گوشی موبایل را تثبیت نرخ ارز و در نتیجه آن تثبیت بازار عنوان نمود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه امروز به یكی از مراكز فروش گوشی تلفن همراه به شرق تهران رفتم اظهار داشت: گوشی موجود بود اما قیمت ها اجازه خرید به بسیاری را نمی داد.
وی در مورد اینكه گفته می گردد دولت جلوی گوشیهای مسافری را گرفته و اجازه ثبت رجیستر نمی دهد، هم خاطرنشان كرد: علتی كه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز خواستار جلوگیری از واردات گوشی تحت عنوان مسافری شده است، رعایت حقوق مصرف كننده بود.
آذری جهرمی اضافه كرد: مطابق گزارش ها اغلب گوشیهای وارد شده تحت عنوان مسافری، گوشیهای دست دوم كشورهای حاشیه خلیج فارس هستند كه نوسازی ظاهری شده اند.