انتشار كدهای منبع تروجان خطرناك بانكی در اینترنت

روش سئو: كدهای منبع یك تروجان خطرناك بانكی كه با استفاده از گوشیهای اندرویدی منتشر می گردد در فضای مجازی انتشار یافته و به نگرانی ها در مورد افزایش سواستفاده از این تروجان دامن زده است.

به گزارش روش سئو به نقل از وی تری، این تروجان كه Exobot نام دارد، گوشیهای اندرویدی را هدف قرار می دهد و برای فریب كاربران معمولا خویش را در درون برنامه های محبوب دیگر پنهان می كند.
بررسی ها نشان داده است برخی برنامه های اندرویدی در فروشگاه پلی استور گوگل هم به تروجان Exobot آلوده هستند و گوگل نتوانسته آنها را از وجود این بدافزار خطرناك پاكسازی كند.
بر اساس یافته های شركت امنیتی تریپ وایر، تروجان یادشده پس از نصب بر روی گوشیها به سرعت اجرا شده و به محض رجوع كاربر به یك وب سایت بانكی اطلاعات لاگین یا ورود وی را سرقت می كند و سپس پول های قربانیان را از حساب های آنها خارج می كند.
تعدادی از شركت های امنیت سایبری مانند ای ست و تریت فابریك در حال بررسی كدهای منبع این تروجان برای یافتن راهی به منظور مقابله با آن هستند. كدهای انتشار یافته از این تروجان مربوط به نسخه ۲.۵ آن است كه به ویرایش ترامپ مشهور شده است. عامل یا عوامل انتشار این كدها در اینترنت هنوز شناسایی نشده اند.