استفاده از آب برای سوخت فضاپیما!

روش سئو: یك شركت آمریكایی می خواهد برای تامین سوخت سفرهای فضایی، به جای مواد شیمیایی از آب استفاده كند!
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، شركت “مومنتوس”(Momentus)، فناوری جدیدی برای تامین سوخت سفرهای فضایی معرفی كرده است.
“میخائیل كوكوریش” (Mikhail Kokorich)، فارغ التحصیل فیزیك “دانشگاه استنفورد” (Stanford University) و بنیان گذار شركت مومنتوس اعلام نمود این فناوری، سیستم محركه جدیدی است كه به جای مواد شیمیایی، از آب بعنوان سوخت استفاده می نماید.
كوكوریش اظهار داشت: استفاده از آب، مزایای بسیاری دارد. مقدار آب، در فضای بیرون از زمین فراوان است و سوخت بهتر و كارآمدتری برای پرواز در مدار پایین زمین به حساب می آید. استفاده از مواد شیمیایی، هنگامی مناسب می باشد كه نیاز به اطمینان بالایی وجود داشته باشد اما هنگامی كه فضاپیما از كشش جاذبه فراتر می رود، آب عملكرد بهتری خواهد داشت.

كوكوریش باور دارد فناوری های مورد استفاده دیگر شركت ها برای هدایت ریزماهواره ها همچون گازهای یونیزه شده، پرهزینه و كند است. وی ادامه داد: استفاده از فناوری هایی مانند یونیزه كردن نیروی محركه كه برای هدایت ماهواره ها در مدار صورت می گیرد، ماه ها زمان می برد؛ در حالیكه جهت استفاده از آب، به نیمی از این زمان نیاز است.
این شركت هم اكنون، توافق نامه ای با شركت اروپایی ” ECM Space” امضا نموده است تا یك سفر فضایی را برای اولین آزمایش این سیستم در ریزماهواره ها تدارك ببیند. زمان این سفر، اوایل سال ۲۰۱۹ تعیین شده است.