ابداع نوعی پچ برای درمان زخم های داخل دهان

روش سئو: دانشمندان انگلیسی، پچ جدیدی ابداع نموده اند كه می تواند شیوه های درمان زخم های دهانی را بهبود بخشد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، امكان دارد شیوه درمان زخم های دردناك داخل دهان، با یك پچ جدید كه مانند چسب زخم عمل می كند، متحول شود.
دانشمندان دانشكده دندانپزشكی “دانشگاه شفیلد”(University of Sheffield) در انگلستان با همكاری شركت “درم تریت آ/اس”(Dermtreat A/S)، با به كار بردن پلیمرهایی كه قابلیت چسبیدن به سطوح مرطوب را دارند، یك پچ منحصربه فرد ابداع نموده اند.
این پچ، برای درمان زخم ها و صدمه های دهان، از استروئیدها استفاده می نماید و با تولید یك مانع محافظتی در اطراف ناحیه مورد نظر، فرآیند درمان را انجام می دهد. استفاده از این پچ، یك درمان غیرمنتظره برای درمان بیماری های دهانی است كه زخم های دردناكی تولید می كنند.
تاكنون، زخم های دهان با استفاده از كرم و شوینده دهان درمان شده اند اما این درمان ها، علاوه بر ناحیه مورد نظر، دیگر قسمت های دهان را هم تحت تاثیر قرار می دهند.
دكتر “كریگ مرداك”(Craig Murdoch)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: شرایط التهابی مزمن كه زخم های فرسایشی و دردناك تولید می كنند، تاثیر قابل توجهی بر كیفیت زندگی دارند. درمان های كنونی، از استروئیدهای موجود در دهان شویه و كرم بهره می برند اما به خاطر كافی نبون دفعات تماس دارو با زخم، اغلب بی تاثیر هستند. این پچ، مانند یك چسب زخم عمل می كند و به این ترتیب، علاوه بر تولید یك مانع محافظتی، در هدف قرار دادن مستقیم زخم، تاثیر بسزایی دارد. بیمارانی كه به صورت آزمایشی، این پچ جدید را به كار برده اند، معتقدند استفاده از آن بسیار ساده و عملكرد آن، بسیار كارآمد است.
“جنز هانسن”(Jens Hansen)، مدیر شركت “درم تریت آ/اس” اظهار داشت: همكاری با دانشگاه شفیلد، بدون شك به استفاده از این ابداع در درمان های بالینی منجر خواهد شد. شركت ما مصمم است كه بزودی تاییدیه ثبت این پچ را بگیرد و آن را جهت استفاده های بالینی در دسترس مردم و پزشكان قرار دهد. ما امیدواریم این همكاری ادامه پیدا كند و به كاربردهای بالینی جدیدتری برای این پچ منجر شود.
یافته های این پژوهش، در مجله ” Biomaterials” به چاپ رسید.