در بازار بلندگوهای هوشمند؛ گوگل از آمازون جلو زد

روش سئو: برای نخستین بار اقتدار و تسلط آمازون بر بازار بلندگوهای هوشمند شكسته شد و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ گوگل موفق شد بلندگوهای هوشمند بیشتری در مقایسه با آمازون به فروش برساند.

به گزارش روش سئو به نقل از ورج، بررسی های موسسه كانالیس نشان داده است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بیش از ۳.۱ میلیون بلندگوی گوگل هوم در بازار به فروش رسیده است. اما این رقم طی مدت یاد شده در مورد بلندگوی اكوی آمازون تنها ۲.۵ میلیون واحد بوده است.
شركت آمازون نخستین شركتی بود كه ایده تولید بلندگوهای هوشمند با قابلیت دریافت فرامین صوتی را عملیاتی كرد تا كاربران با صدای خود قادر به خرید كالا، پی بردن به وضعیت آب و هوا و اخبار و غیره باشند. اما رقبای این شركت به سرعت از ایده یادشده برای تولید محصولات مشابه بهره گرفتند.
در حال حاضر آمازون هنوز رتبه اول را در بازار تولید بلندگوهای هوشمند در اختیار دارد، هر چند گوگل با فاصله نزدیكی و با سرعت بالا در حال تعقیب آمازون است.
این دو شركت به همراه اپل در مجموع ۴.۱ میلیون واحد بلندگوی هوشمند را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در آمریكا به فروش رسانده اند. پس از این كشور كه برترین بازار بلندگوهای یادشده است، چین و كره جنوبی با فروش به ترتیب ۱.۸ میلیون و ۷۳۰ هزار واحد بلندگوی هوشمند در رتبه های دوم و سوم هستند.